Ваша корзина
Ваш кошик порожній!
Ви можете зв'язатися з нами через форму або ЗВ'ЯЗАТИСЯ ПРОСТО - внизу сторінки, клікнувши на іконку зручного для Вас способу. ⇓
Податкова перевірка – це комплексний захід, в ході якого податкова інспекція перевіряє, чи у повній мірі платник податків, платник зборів та/або податковий агент виконує законодавство про податки і зборах.
Зараз В Україні існує декілька видів податкових перевірок.
Органи податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральна перевірка – перевірка, яка проводиться у приміщенні органу податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.
Перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. При такій перевірці перевіряється правильність обчислення податків, зіставляються показники, відбивані в звітності, для виявлення можливих помилок, при цьому можуть перевірятися й інші документи або інформація, надані платником податків або наявні у податкового органу.
Згода платника податків на проведення камеральної перевірки та його присутність під час проведення перевірки не обов'язкова.
Документальна перевірка — перевірка, предметом якої є:
Документальній перевірці підлягає інформація податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, первинних документів бухгалтерського та податкового обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів; виконання вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи податкової служби; отримані органом податкової служби документи і податкова інформація, в тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, перелік яких визначено Податковим кодексом.
Документальна виїзна перевірка — перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Документальна невиїзна перевірка — перевірка, яка проводиться у приміщенні органу податкової служби.
Фактична перевірка проводиться за місцем фактичного здійснення платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника.
Фактична перевірка здійснюється органом податкової служби:
Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків або інших осіб.
Фактична перевірка проводиться на підставі рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його представнику під розписку до початку проведення такої перевірки.
Також у податковому праві також з'явився додатковий вид податкових перевірок, який ведеться за своїми власними правилами, - перевірка цін у контрольованих операціях, здійснених взаємозалежними або приравниваемыми до них особами. Детальніше про це вигляді перевірок див. в спеціальному розділі нашого сайту.
Етапи та загальні правила оскарження результатів податкової перевірки
Строго кажучи, під оскарженням податкових перевірок, як правило, розуміються три обов'язкових етапи захисту інтересів платника податків:
Проте, з нашого досвіду оскарження ефективно належною мірою тільки тоді, коли на перших етапах перевірки, воно було пов'язано з грамотним супроводом її перебігу та платник податків послідовно захищав свої інтереси не тільки на стадії винесення рішення, але й раніше – на стадії винесення Акта податкової перевірки і проведення заходів податкового контролю. Заперечення, скарги та кореспонденція з податковим органом на кожному етапі податкової перевірки, в кінцевому рахунку, є запорукою успішного захисту інтересів.
Оскарження акта виїзної податкової перевірки та оскарження акта камеральної податкової перевірки на стадії досудового врегулювання мають свої процедурні нюанси.Так само необхідно розуміти, що порушення стислих строків та процедури оскарження може означати для платника податків відмову в поновленні порушених прав навіть тоді, коли він був правий по суті питання.
Об'єктивно, що не слід зневажливо ставитися до процедури досудового оскарження рішень податкових органів – у більшості випадків вимога про стягнення недоїмки буде виставлено вже за підсумками розгляду скарги у вищестоящому податковому органі, тобто в цей момент гроші фактично вже будуть вилучені з обороту компанії. Це вкрай важливий і болісний момент для будь-якої компанії ще й тому, що з оплатою або несплатою цієї вимоги пов'язане рішення про підключення до перевірки органів поліції та порушення кримінальної справи.
Перевірка проходить за етапами, кожен з них повинен бути проаналізований і при необхідності дії податкового органу на кожному етапі повинні бути оскаржені в цілях ефективного захисту платника податків.
Варто зазначити, що рішення про притягнення до відповідальності за вчинення податкового правопорушення або про відмову у притягненні до відповідальності, винесену керівником податкового органу, можна оскаржити в апеляційному порядку до моменту набрання чинності такого рішення. Після вступу в силу рішення про притягнення до відповідальності за умови, що платник податків не оскаржив його в апеляційному порядку, також можна оскаржити, але звертатися вже потрібно в вищестоящий податковий орган.
Оскарження виїзної податкової перевірки нашими фахівцями може здійснюватися як у формі консультування з поточних дій податкового органу, складанням ключових документів (заперечень на акт податкової перевірки, апеляційної скарги і заяви в суд), так і у формі особистої присутності податкового юриста в офісі Вашої компанії для ефективного захисту Ваших інтересів безпосередньо в ході проведення податковим органом процедур контролю.
Як правило, камеральній перевірці платники податків надають значно менше значення, ніж виїзний, вважаючи їх більш простим заходом. Часто це думка не цілком обгрунтовано. Останні тенденції податкового законодавства все більше розширюють права інспекторів при проведенні звичайних камеральних податкових перевірок, зближуючи їх по глибині і ретельності з виїзними перевірками. Основною причиною оскарження рішень, прийнятих за камеральних перевірок традиційно є відмова у відрахуванні та відшкодування ПДВ.
Основні заходи при проведенні камеральної податкової перевірки, в ході яких, по нашому досвіду, клієнтам особливо потрібна підтримка кваліфікованого податкового юриста, а також етапи та терміни їх проведення можна систематизувати.
Як правило, камеральні перевірки, які не містять в собі ризиків відмови в податкових вирахування, ризиків донарахувань та штрафів, проходять, минаючи всі зазначені вище заходи. Якщо Ви зіткнулися з одним або з кількома зазначеними вище заходами, то, ймовірно, камеральна перевірка поданої декларації може бути пов'язана для Вас з податковими втратами. У такому випадку важливо не упустити момент для ефективного захисту Ваших інтересів.
Ми пропонуємо нашим Клієнтам наступні послуги:
Наші адвокати та юристи допоможуть провести процес досудового адміністративного оскарження рішень податкових органів максимально ефективно, тим самим зменшивши потреба в подальшому зверненні до суду і знизивши ризики порушення кримінального провадження. Ефективне вирішення розбіжностей з податковими органами в досудовому порядку заощадить Вам не тільки гроші, але також час і нерви. Ви можете записатися на консультацію з фахівцями нашої Податкової практики, зв'язавшись з ними в будь-який зручний Вам час.
Для ефективного і швидкого аналізу ходу податкової перевірки ми просимо Вас надати до консультації або в її ході всі документи, винесені в ході перевірки податковим органом, включаючи рішення про призначення перевірки, вимоги про надання документів, довідку про завершення податкової перевірки, рішення про призначення (додаткових) заходів податкового контролю, рішення про зупинення / продовження податкової перевірки, акт податкової перевірки, а також всі процесуальні документи, спрямовані Вами адресу податкового органу з моменту початку перевірки (листи, скарги, заперечення, опису наданих документів тощо). Аналіз цих матеріалів має принципове значення для оскарження ходу і результатів перевірки.
Давай допоможу тобі витратити гроші :)